Indimellem kan du komme til at stå med et særligt parti af varer, som du ønsker at fremhæve for dine kunder – det kunne for eksempel være spot- og kampagnevarer eller nylanceringer. I sådanne tilfælde er det en god idé med et gulvdisplay, der tiltrækker sig opmærksomhed og derved lader disse varer skille sig ud fra butikkens øvrige sortiment.

Gode tips til dit gulvdisplay

Et gulvdisplay er ikke bare et gulvdisplay, der er forskellige ting, du bør tage i betragtning, før du investerer i et display til gulvet i din butik:

  • Vælg et gulvdisplay i et let materiale som for eksempel pap eller plastik, så det nemt kan transporteres omkring i butikken
  • Brug et billede eller en kraftig farve til at tiltrække opmærksomhed fra kunderne
  • Placer dit gulvdisplay enten ved butiksindgangen eller midt i butikken for at sikre, at flest muligt får øje på det

Udover at skabe opmærksomhed, har gulvdisplays også den fordel, at de let kan flyttes rundt, hvorved butikkens space hurtigt kan ændres, alt efter hvor du ønsker at lede kundernes opmærksomhed hen.